İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

Elif Egi

İmar ve Şehircilik Müdürü

AMAÇ VE KAPSAM 

Serdivan Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün amacı; Belediye sınırlarımız içerisinde kentleşmeyi ve yapılaşmayı denetim altına alarak, şehir estetiği, plan, fen, sağlık ve çevre şartlarına uygun yaşanabilir ve modern bir kent oluşturmak.

 

İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN İŞLEYİŞİ

 

1. İmar Durumu Belgesi Hazırlanması

 İmar ve Şehircilik Müdürü tarafından dosyanın havale edileceği teknik personel belirlenerek, e-belediye sistemi üzerinden havalesi yapılır. Teknik Eleman tarafından gelen talep incelenerek, aşağıdaki işlemler başlatılır. 

1.1.       Teknik personel tarafından dilekçe ekinde tapu, lihkab, nüfus kağıdı fotokopisi ve harç makbuzu olup olmadığı kontrol edilir. Dilekçe ekindeki evraklardan eksik olması durumunda gerekli işlemin yapılamayacağını ile ilgili yazışma yapılarak, yapı malikine yazılı olarak bildirilir.

1.2.       Dilekçe ve ekinde istenilen tüm belgeler ise teknik personel parselin konumunu imar planı üzerinde ve yerinde inceler. İnceleme sonucunda; yapılaşmanın sağlanamadığı durumlarda gerekli yazışmalar yapılarak, yapı malikine bilgi verilir.

1.3.     İmar planlarında yapılaşma olan parsellere; Plan notları, İmar Kanunu, Sakarya Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği’ne göre imar durumu hazırlanarak, yapı sahibine teslim edilir.

1.4      Yürürlükteki mevzuatta net olarak açıklanmayan veya tereddütte düşülen konularda uygulamaya esas olacak şekilde görüş verilmesinde yetkili kurum olan S.B.B.’nin görüşü alınır.

1.5      Mahkeme, İcra müdürlükleri ve resmi kurumlardan gelen evraklar İmar ve Şehircilik Müdürü tarafından teknik personele havale edilerek, gerekli yazışmalar yapılır. 

1.6     Vatandaşlar tarafından bilgi almak amacıyla birime sözlü yapılan müracaatlar teknik personelce cevaplanır.

 

2.            Proje Onay ve Ruhsat İşlemleri

2.1   Parseline bina yapmak üzere imar durumu alan parsel sahibi tarafından dilekçe ve ekinde projelerle birlikte başvuru yapar. Ruhsat başvurusu, İmar ve Şehircilik Müdürü tarafından bilgi, tecrübe ve iş yüküne göre teknik personele havale edilir.

2.2        Teknik eleman tarafından gelen talep incelenir ve aşağıdaki işlemler başlatılır.

2. 3        Teknik eleman tarafından ilgilisinin dilekçesi ekinde olması gerekenler;

·         Tapu

·         Lihkab (Lisanslı Harita ve Kadastro Mühendislik Bürosu tarafından onaylanmış)

·         İmar Durumu (1 yıl içerisinde alınmış)

·         Yapı Aplikasyonu

·         İnşaat İstikamet Rölevesi (Gerekli hallerde)

·         Plankote

·         Mimari, Statik projeler (1’er nüsha)

-         Projelerin üzerinde proje müellifleri kaşe ve imzası ile yapı denetim kuruluşu ve yetkili denetçilerinin kaşe ve imzası olması gerekmektedir.

·         Arkeolojik ve doğal sit alanı olarak tescil edilen parsel ise Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nun kararı ve proje üzerindeki onayı teknik eleman tarafından kontrol edilir.

·         Zemin Etüdü

       -       Sıvılaşma var ise zemin iyileştirme projesi ve raporu

2.4   Dilekçe ve eklerinde herhangi bir eksik yok ise, teknik personel; yürürlükteki mevzuat uyarınca projeleri kontrol eder.

2.5   Ruhsat personeli dosyayı ve parseli yerinde inceler. Ruhsat başvurusu yapılan parselin üzerinde yapı olması durumunda Yıkım Ruhsatı düzenlenir ve yapı sahibi tarafından yıkım işlemi gerçekleştirilir. Yıkım işleminin tamamlanması akabinde başvuru yapılır. Yapılan başvuruya istinaden Yanan ve Yıkılan Formu düzenlenerek işlem tamamlanır.

2.6   Projelerde ve evraklardaki eksikler tamamlandıktan sonra teknik personel tarafından ruhsat harcı hesaplanır ve numarataj servisine gerekli işlemlerin yapılması için havale edilir.

2.7   Otopark parsel bünyesinde sağlanmıyor ise tasdikli projede belirlenen otopark sayısına göre otopark ücreti hesaplanır.

2.8   Harç ve ücret yatırma işlemi tamamlanan ruhsat başvurusu için yapı ruhsatı düzenlenir ve imzaya açılır. Yapı sahibi, yapı müteahhidi, şantiye şefi, proje müellifleri ve fenni mesul imzalarının tamamlanması akabinde 4 nüsha halinde getirilen projeler ve ruhsat; düzenleyen memur, inceleyen teknik personel ve İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından imzalanır, onay kodu verilir. Evrak ve projelerin bir nüshası imar arşivine, diğer nüshaları ilgilisine teslim edilir.

 

3.            Ruhsat almadan inşaata başlanması halinde

3.1    Yapı Kontrol Müdürlüğü tarafından parsel yerinde incelenir. Ruhsat verilecek parselde ruhsat almadan inşaata başlandığı tespit edildiği taktirde gerekli zabıtlar düzenlenerek, dosya belediye encümenine havale edilir.

3.2      Encümen kararı alındıktan sonra evrak İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne gönderilerek, teknik personel tarafından incelenir. Ruhsat başvurusunun yürürlükteki mevzuata uygunluğu kontrol edilir. Ruhsat başvurusunun uygun bulunması halinde encümen kararına istinaden ruhsat düzenlenir.


4.            Parsellerde Uygulama Projesi Onaylanması

Teknik eleman tarafından projenin vaziyet planı, kat planları, kesitler ve görünüşlerin imar durumuna uygunluğu incelenir. İmar durumunda belirlenmiş ise taban alanı katsayısı, kat alanı katsayısı hesapları kontrol edilir. İmar durumunda blok ebatları verilmiş ise proje ile blok ebatları kontrol edilir.

4.1   İmar dosyasındaki statik projeler afet bölgesinde yapılacak yapılar hakkındaki yönetmeliğe göre incelenir. Statik projelerde yapı denetim bürolarının ve proje müelliflerinin onayı aranır. İlgilisi tarafından onaylatılan zemin etüd raporlarının statik hesaplarla uygunluğu kontrol edilir.

4.2   Statik hesapların uygun olması halinde; betonarme proje ve statik hesaplar tarih, isim soyadı yazılarak teknik eleman tarafından imzalanır.

4.3   Statik hesapların uygun olmaması halinde; Betonarme projedeki eksikler veya düzeltilmesi gereken hatalar ilgilisi tarafından düzeltilir.

4.4   Makine ve Elektrik Projelerinin Mimari proje ile uyumluluğuna bakılır. Makine ve Elektrik Projelerinin yürürlükteki mevzuata göre yapılıp yapılmadığı kontrol edilir.

4.5   Elektrik Projeleri kontrol edilirken; Gerilim düşümü hesabına,Akım kontrolüne,Ana pano ve topraklaması,sayaç,kolon,kaçak akım şalterlerine,Telefon tesisatı ve topraklamasına ,Televizyon tesisatı ve topraklamasına,Yangın ihbar tesisatına,Asansör adedine,asansör kuyusu ölçülerine,enerji besleme şekline ve topraklamasına,yıldırımlık tesisatı durumlarına bakılır.

4.6   Makine Projeleri kontrol edilirken; Isı yalıtımına, Isı kaybı hesabına, Buhar yoğuşma hesabına, havalandırma hesabına, yangın söndürme sisteminin olup olmadığına, doğalgaz tesisat projesine, sıhhi tesisat projesine bakılır.

4.7   Teknik eleman tarafından 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ve İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Ücret Tarifesi’ne göre ita fişi üzerindeki bilgiler doldurulur. 

4.8   Teknik eleman tarafından dört kopya olarak düzenlenmiş bulunan projelerin hepsine 4.2’deki işlemler yapılır.

Teknik eleman tarafından tüm projeler İmar Kanunu ve ilgili yönetmelikler doğrultusunda kontrol edilir, herhangi bir sorun var ise proje müelliflerine iade edilir. Yok ise bütün projelere tarih, ad soyadı yazılır ve imzalanır. Teknik eleman tarafından proje onayı ile ilgili hazırlanan evraklar dosya ile birlikte İmar ve Şehircilik Müdürü’ne teslim edilir. İmar ve Şehircilik Müdürü tarafından da proje imar yasası ve yönetmelikler doğrultusunda kontrol edilir, herhangi bir sorun var ise teknik elemana iade edilir. Sorun yok ise, ita fişi, projeler üzerine adı, soyadı, tarih yazılarak imzalanır ve onay kodu verilir. Evrak ve projelerin bir nüshası ilgilisine, bir nüshası imar arşivine gönderilir. 

 

 

5.            Yapı Kullanma İzin Belgesinin Düzenlenmesi

            Yapımı tamamlanmış binalara “yapı kullanma izin belgesi” (iskan) verilmesi işlemidir.

5.1     İskan almak üzere gelen yapı sahipleri başvurularının değerlendirilmesi için yapı sahibinin imzasını taşıyan yapı kullanma izin belgesi talep dilekçesi, Enerji Kimlik Belgesi, Yapı Aplikasyon Projesi, İş Bitirme Tutanağı ve yapının cephe fotoğrafları ile belediyeye müracaat eder. Dosya, İmar ve Şehircilik müdürü tarafından ilgili teknik personele havale edilir.

5.2   Teknik elemanlar tarafından, dosya incelenir. Dosyadaki binaya ait projenin onay tarihine bakılır. Projenin onay tarihinden itibaren 3194 sayılı İmar Yasasının 29. Maddesine göre beş yıl geçirilmemiş ise işlemlere başlanır.

5.3   SASKİ ’den gelen kanal bağlantısının yapıldığı ve yapı kullanma izin belgesi almasında sakınca olmadığını belirten yazı alınır.

5.4   04/09/1992 gün,21335 sayılı tebliğe göre S.G.K Müdürlüğünden prim borcu olmadığına dair yazı istenir ve yazının aslı (İlgilisine yazılan yazı kabul edildiğinden) görülerek bir fotokopisi alınır ve dosyasına konur.

5.5   Gerekli belgelerin tamamlanmasını takiben Mali Hizmetler Müdürlüğüne ilişik kesme yazısı teknik eleman tarafından tanzim edilerek gerekli harç ve ücretlerin tahakkuku yapılır. Yazı teknik eleman tarafından ad-soyad yazılarak imza edilir ve İmar ve Şehircilik Müdürü’ne verilir. İmar ve Şehircilik Müdürü de ad-soyad yazarak imza eder ve bir nüshasını ilgilisine verilir, bir nüshasını da dosyasına koyulur. Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne yatırılan harç/ücret makbuzunun bir sureti de dosyasında muhafaza edilir. 

5.6 Teknik eleman tarafından Yapı Kullanma İzin Belgesi düzenlenerek, teknik eleman ve İmar ve Şehircilik Müdürü tarafından imzalanır.  

6.        Kalem Memurluğu Çalışma Esasları

6.1     Dosya numaralarının kayıtlı olduğu kartlarının oluşturulması

Kalem memurluğuna, Resmi Kurum ve Kuruluşlar ile Özel ve Tüzel Kişiler, Riyaset Makamı, Kurum içi Müdürlükler ile Müdürlük içi bürolardan kayıt edilmek üzere gelen evrak ya da dilekçelerin üzerinde pafta, ada, parsel numarası varsa oluşmuş olan dosya kartlarından dosya numarası tespit edilir. Dosya kartında o parsele ait dosya numarası yok ise parselin karşılığına müracaat edildiği anda iş akış sisteminden verilen kayıt numarası dosya kartına dosya numarası olarak yazılır. Dosya numarası aldıktan sonra evraklar yazıcı vasıtasıyla taranarak dijital arşive kaydedilir. Daha sonra bu parselle ilgili tüm evraklar dosyası içine konur. Dosya kartında kayıtlı her bir dosya tek bir parseli içerir. Pafta, ada, parsel numarası ve dosya numarası ile Müdürlük işlem dosyalarına ulaşılabilir. 

6.2    Arşiv İşlemleri

Teknik müdürlüklerin işlem dosyaları; arşiv bölümünde belirli bir düzende arşiv raflarında kutulara konmak suretiyle sıralanarak saklanır.

6.2.1  İşlemleri yapılan evrak dosyası ile birleştirilip iş akış sistemi programına kaydedildikten sonra arşiv bölümüne ait zimmet defterine dosya numaraları ile yazılarak Arşiv bölümünden kalem bölümüne gönderilir.

6.2.2  Yukarıda anlatılmış olan ve işlemleri biten dosyalar kalem bölümüne ait zimmet defterine dosya numaraları yazılıp Arşiv bölümüne gönderildikten sonra rafındaki yerinde bir sonraki işleme kadar muhafaza edilir.

 

6.3    Çıkış İşlemleri

İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde işlemleri tamamlanan dosya veya evraklar Kalem memurluğunca imza karşılığı teslim alınmak üzere gönderilir. 

 

İLGİLİ DÖKÜMANLAR

 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu

·         3194 Sayılı İmar Kanunu ve İlgili Yönetmelikler

·         4708 Sayılı Yapı Denetim Kanunu ve İlgili Yönetmelikler

·         5393 Sayılı Belediye Kanunu

·         Yapılan iş ile ilgili diğer Kanun ve Yönetmelikler 



Site üzerinde kullanılan çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez Aydınlatma Metni'ni incelemenizi rica ederiz

Çerez Politikası